Sorgens dag ..

Blää, ögonen svider och jag känner mer eller mindre död ( dåligt ordval jag vet ) , men mamma hade tyckt det var roligt att jag skojar om allt, Precis så som jag ska va ! Och precis så mamma va. Herre vad jag har många roliga minnen utav henne. Min underbara älskade mamma.

Pappa har ju varit hos mig en natt, och det kändes fruktansvärt bra att få ha pappa i närheten, då jag saknar honom, är nog väldigt dålig på att visa det men det gör jag, han är ju ändå min pappa.

Var nere i huset förut och vattnade blommor och skulle prata med mamma, men antagligen så har hon gillat sin begravning för hon kom aldrig till mig, jag pratade med henne och berättade om allt möjligt, men fick inge svar. Tidigare när jag vart där nere så har hon svarat mig. Eller så har jag hört henne. Men inte idag, så nu har hon nog fått frid.

Begravningen var över min förväntan, herre ( fel ordval igen ) så fin den var. Prästen gjorde verkligen sitt jobb bra, och jag kände verkligen att blommorna jag valde var mamma. Och låtarna. Så när Curly Sue med Takida kommer spelas, kommer nog alla som var med på begravningen tänka på mamma.
Konstigt nog så var det mulet, HEL mulet när jag gick in i kyrkan men när kyrklockorna började spela så såg jag att solen tittade fram, det kändes precis som om någon öppnade himmelen för att mamma skulle få komma dit ! För mamma var min ängel levande och kommer fortsätta vara det. Även för Jesper!

Åh grymma grymma värld, kommer aldrig få in att mamma är borta, men det är nog inte meningen för då glömmer man henne inte heller. Och det är det sista jag vill göra. Har gjort en egen hylla till henne i vardagsrummet. Ska lägga upp kort när jag är klar. Plus att jag har bilder från begravningen och alla blommor vid graven. Men dem kommer nog tidigast fredag.

Imorgon åker vi och hämtar nya bilen, sen blir det "mys" hos Jeanette och säga Grattis i förskott till Pasha och säga hej då för ett tag framöver. Blää, ytterligare tråkigheter. Men han kommer ju iaf tillbaka !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0