Onsdag.

Som sagt var prästen här igår, och jag har nog aldrig sett PeO så stött när han pratat om någon avliden. Men samtidigt var det gott att få prata med någon som har så lång erfarenhet av död. Han vigde ju mamma och pappa när dem gifte sig, döpte Malin och konfirmerade mig. Han skulle tom vara så snäll att hans kulle leta efter mitt konfirmationskort då jag har kastat mitt. Mamma råkade kasta det när hon städade för några år sen.

Men nu är allt bestämt inför begravningen, som inledning ska vi ha Curly Sue med Takida, trodde inte PeO skulle godkänna det men jo visst! Sen ska vi ha de 2 psalmerna som jag älskar att sjunga. Tryggare Kan Ingen Vara och Du Vet Väl Om Att Du Är Värdefull. Sen tog vi I Denna LJuva Sommar Tid, fast bara vers 5-8, det stämde så bra in på mamma!

Fy sjutton för att planera en jävla begravning, det var ju inte förrän jag var 50 som jag hade räknat med att få göra det. Usch, men nu är det iaf gjort. Kommer jag klarar mammas begravning klarar jag allt. Men som tur är har jag ALLA mina nära kära medmig, kyrkan kommer vara proppfull, vilket glädjer mig. Finns tom med folk som har beklagat sig för att de inte kan komma. Men jag hoppas att folk tänker på oss ändå.

Bakade en kaka igår till mammas ära, men herre gud, mina tankar var inte på kakan så jag vet inte vad jag gjorde men efter nästan 2 timmar i ugnen blev den iaf klar. Och GOD!

Ska ner till huset sen och plocka lite, jag vill ha alla hennes recept, jag ska ta mig sjutton baka så det svider i mina fingrar vissa dagar, jag ska bli lika duktig som mamma, fast jag hade ju velat att hon levde och jag kunde få lära mig alla hennes knep. Men jag är ju inte direkt dålig på att baka har jag fått höra , hehe.

Ne jag mår faktiskt helt ok nu, mamma har det bra där hon är och J har det bra här hos oss. Det gör inte lika ont att se henne på¨kort längre. Nu börjar allt roligt som jag och mamma gjort kommit tillbaka i mina tankar. Men gud vad jag saknar henne! MIN MAMMA!

Tänkte vi skulle åka till sportshopen idag och köpa regnkläder till J! Och jag behöver nytt jag med. För regn ska inte hålla oss inomhus denna hösten, vi ska ut i alla väder !

Dags att göra J klar för dagis. alltid lika kul att se honom gå dit. Han är så söt i ryggsäck och keps !





Kommentarer
Postat av: Malin Simann

Mammas goda kille är så fin i sin ryggsäck och keps.. Klart att han trivs hos moster å Magnus och Eddie... Är så tacksam för att ni tar Jesper.. Älskar er otroligt mycket. Tack älskade syster & Magnus. Ni är GULD värda!!!!! Massa kramar Malin

2009-09-02 @ 22:47:53
URL: http://simannmalin.blogg.se/
Postat av: Johanna

efter att ha läst dina inlägg tycker jag se mig en mycket stark tjej Mia, kämpa vidare, vet inte om jag klarat det så bra själv som ni gjort....

Begravningen blir säkert jätte vacker, full med kärlek...

Ta hand om er.

Mvh Johanna

2009-09-03 @ 07:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0