meningen med livet ?

Ja vad är egentligen meningen med livet, jag känner mig något fruktansvärt meningslös. Vad ger jag till andra? Och vad ger andra till mig. Jag har gett och gett och gett genom hela livet, och det är först nu som jag får lite tillbaka. För jag har 2 barn som älskar mig och en man. Men barnen framför allt. Nu är inte Jesper mitt barn men jag har haft en sådan nära kontakt med honom sen han var 3-4 månader så han känns lite som min egen, ja behandlar honom som min egen.

Men är meningen med livet att man ska ge till sina barn?
För visst får jag tillbaka från dem då dem blir glada av och se mig osv,  men sen då ?

Ja tankarna bara snurrar i skallen och jag vet varken ut eller in. Orkar inte heller något. Jag vill bara krypa ner under täcken somna in och sen ligga där i tystnaden tills jag tröttnar.

Undrar hur länge jag klarar. För jag är ju ändå beroende av min Eddie och Jesper.

Är man egoistisk om man tänker att det hade varit gott för en dag att vara helt ensam ?
Fast inte ens det hade jag klarat av.

Kommentarer
Postat av: ina

meningen med livet enligt mig är;

att få barn och se dom utvecklas

att förverkliga sig själv

att ha roligt och tråkigt (det är viktigt att allt går åt skogen emellanåt, för att man riktigt ska uppskatta när livet är på topp)

2009-09-25 @ 16:43:06
Postat av: Anette

Hej Gumman!!

Det är inte alls egoistiskt att känna så för man måste faktiskt ibland få en dag för sig själv utan både barn och man.

Ha en kanonhelg

Nettixx

2009-09-25 @ 19:02:04
Postat av: Erika

Att önska sig en dag alldeles själv när man ständigt delar med sig av sig själv till alla andra är inte egoistiskt bara hälsosamt. Unna dig en dag under täcket eller var du nu vill vara om det går. Det behövs ibland...

2009-09-25 @ 19:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0