Fullspäckad dag !!!

Möte på möte idag, först soc ang J, sen prästen ang mammas begravning.

BEGRAVNING ! ?

Fattar det inte, jag ska inte gå på en begravning, eller ? Får inte in det i skallen, tittar på mammas dödannons hela tiden men får inte in att det är mammas namn som står på den. För mamma ligger väl på sjukhus?

Det är de tankarna som snurrar i skallen hela tiden, att hon bara är på sjukhus! Men jag får aldrig mer se henne. Va faan hände. Vissa stunder fattar jag det vissa inte. Fast det är nog så att jag INTE VILL fatta. För min mamma skulle ju aldrig försvinna från mig. Så var det ju sagt för länge sen ? !

Fast jag tackar Gud för att hon inte överlevde proppen och blev liggandes som handikappad resten av livet, det hade jag aldrig klarat. Detta tar jag mig igenom, men en handikappad mamma som jag var tvungen att besöka och ta hand om. Hemskt att säga men ingen ska behöva leva så.

Var nere i huset igår igen, det är verkligen fridfullt att vara där nere, så tyst och stilla. Känns att mamma sitter och tittar på mig när jag är där nere, igår tyckte jag att hon sa till mig att släng allt, ni ska inte behöva stå ut med min skit, jag håller med henne. Hon hade massa skit. Men det finns massa saker jag vill ha som minne. Men var ska vi få plats med allt ? Vissa saker kommer jag byta ut! Mamma hade ju precis gjort i ordning övervåningen, nya tapeter och nya möbler. Kan inte slänga allt det. Får slänga mina saker ist.

Gick in i huset igår för att hämta en skiva med kort som Allers tog när dem intervjuade mamma inför Allers guldhjärta. De korten är så fina. Ska förstora upp några av dem och sätta inne på J´s rum. Han får inte glömma henne. Han tittar inte ens åt huset när vi åker förbi, vi har inte gått förbi än bara åkt bil. Men förut har han pekat och vinkat, det gör han inte längre. Har han glömt henne ? Har hon besökt honom och sagt hejdå eftersom han gjorde sig fullkomligen galen kvällen efter hon dog och somnade mellan mig o Magnus.

Ne fy faan säger jag bara vad livet är orättvist! MIN MAMMA ! Min älskade underbara mamma! Usch, grymma värld.


Kommentarer
Postat av: Ussa

Hej Mia!



Det finns väll aldrig nått direkt enkelt sätt & säga nått bra vid sånna här tillfällen... Men jag ville mest bara säga att som bardomsvänner har jag många bra & glada minnen av din mamma. Hon hade alltid ett leende när man träffa henne & slängde alltid några roliga ord när man prata med henne. En liten @->-- till henne från mig. & en stor kram till dig!

2009-09-03 @ 20:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0