dagens kaka...

Idag blev det en apelsin- och chokladkaka.
Fick ringa syster efter en apelsin , orkar inte ens ta mig till Konsum längre, sorgen säger sitt och tar ut min kropp. Eller har jag gått och blivit lat ?

Här kommer iaf receptet på den mkt goda kaka jag bakat.

Detta behövs;

125 g smör
3 ägg
2 dl socker
rivet skal av 1 apelsin
2½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
100 g blockchoklad.

Gör så här;

1. Sätt ugnen på 175 grader. Smörj och bröa en form, rymd ca 1½liter.
2. Smält smöret.
3.Vispa ägg och sovker till en pösig smet, rör ner skalet och smöret.
4. Blanda mjöl och bakpulver. Rör ner det i smeten.
5. Bryt sönder blockchokladen och smält den.
6. Häll smeten i formen. Ringla över den smälta chokladen och blanda "slarvigt" om i formen.
7. Grädda kakan långt ner i ugnen tills den fått fin färg och är genomgräddad, ca 45 minuter.

Lycka Till !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0