Skit humör, skit väder, skit, skit , skit, skit....

Ja dagen som började så bra fortsatte inte lika bra, kan bero på att jag var ute på banken och betalade räkningar för mamma, och det är lite vemodigt må jag säga. Nu är det 2 lån och fortum som fortsätter tills huset är sålt sen kan jag sätta mig ner och sörja ordentligt. Känner att jag inte fått göra det. Och för att kunna gå vidare måste man få sörja.

Alla andra är nere i huset och städar ur över våningen. Källaren blev klar i lördags men då blev containern full. Ja mamma visste hur man sparade på saker. Hon vrider nog och vänder sig i graven nu när hon ser att vi slänger ALLT!

Men jag hittade en bok som var full i gåtor som jag kommer dela med mig av i framtiden, några är riktigt roliga. Precis som mamma var. Denna bok skrev hon antagligen 1977. För längre bak hittade jag massa inköp hon hade gjort. Te.x hade hon köpt ett par jeans för 29.95 ! haha:)

Jag fick ju hennes assistent för 1 år sen, hon tog mormors som knappt var använd. Den hittade jag ett inköp på i denna boken, 12/2-77 fick hon den av mormor 1095:- kostade den då, och det var dyrt på den tiden. Vet inte vad de kostar idag men dem är nog inte billiga !!

Ne ska tvätta mina skruttar, dem sitter i badet nämligen, båda är trötta men här ska inte sovas förrän vid 19 !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0