Vanlig dag ?

Är det så här mina dagar komemr se ut i fortsättningen kommer jag trivas. Vi vaknade iofs sjukt tidigt, kl 04.55 gick vårat minsta larm igång. What tänkte jag du måste skoja, men icke, fick snällt gå ner och göra i ordning en flaska välling. Men han somnade om efter en halvtimme, men då vakna J. Men han och Magnus låg breve oss i sängen och myste medans jag och Eddie sov. Sen blev det morgonbad, tänkte att J kan lika gärna få bada ofta nu när han älskar det igen. Eddie stoppade jag ner i badet me honom, och det gick jätte bra !


Plask plask ja, det kan man lugnt säga att det lät !

Sen åkte vi till Torp, J behövde pyjamas och jacka. Köpte lite annat också och lite mer kläder till Havansa.
Men fick panik inne på Torp, det kändes som om alla visste om hur jag mådde och vad som hade hänt så jag vågade aldrig titta på folk, glömde hälften av vad jag skulle velat titta på. Men önskar att mamma var med mig.

Innan hon fick J så umgicks vi ganska flitigt och åkte alltid till Torp eller någon annanstans minst 1 gång i veckan, hon kunde ringa och säga att hon hade pengar som skavde i plånboken. Tårarna bara rinner på mig nu, jag vet att hon sitter där uppe och säger till mig att vara stark, jag känner mig stark men orkar inte vara stark. Svårt att förklara, för mitt liv måste ju ändå fortsätta hur dåligt jag än mår. Tack vare J och Eddie står jag på benen och går upp ur sängen varje morgon, vill inte tänka på hur jag hade varit utan dem nu. Jag hade nog gått under jag med.

Mycket tack vare Jeanette också, hon har verkligen varit en klippa för mig, är fortfarande, kommer alltid vara!

Försöker få fram en bild av mamma men ser bara den bilden jag sist såg, och det är ingen trevlig bild, men hon var så vacker. Min mamma. Kan inte sluta säga; MIN MAMMA! Vill bara lukta på henne, klappa henne och smeka henne över håret. Men jag vet att hon är med mig hela tiden och hjälper mig. Men jag hade ännu hellre velat få prata med henne i telefon. Det är nog det jag kommer sakna mest. Tänk när mamma fick telefon räkningen , hon hade så hon såg exakt vilka hon hade ringt, 80% av listan bestod av mitt nummer. På alla möjliga konstiga tider!

Kommer ihåg för snart 2 år sen mamma gjorde en rolig min och jag skratta så tårarna spruta, J med för den delen ! Vill höra henne skratta en sista gång då hon inte kunde skratta ordentligt efter operationen så det är över 1 månad sen jag fick höra hennes skratt, jag letar och letar bak i huvudet men får inte fram det !


Vet inte vad hon ser ut som men rolig var hon då iaf !


Jag skratta iaf åt henne!!

Älskade mamma, du skulle vart så stolt över J om du hört hur han pratar nu, när vi sitter i bilen pratar han oavbrutet, försökte filma det förut men han blev störd av något så han prata bara sina BA ich aaaa ljud..



Kommentarer
Postat av: Britt din mammas klasskamrat

lilla kära maria.Du måste tillåta dig själv att känna STOR saknad efter din mamma Hon var en underbar människa Med tiden kommer du att komma ihåg Eva precis som hon var och era glada stunder Du ska veta att hon var STOLT över dig kram o styrka till dig.

2009-08-29 @ 21:51:21
Postat av: Jeanette

Vilket härligt kort på mamma! Det e så man ska komma ihåg henne.... Hennes underbara humör som smittade av sig på alla runt omkring!! :)

Jag kommer alltid att finnas här för dig o stötta dig.... precis som du kommer att göraför mig!!! :)

massa Kramar

2009-08-29 @ 22:06:00
URL: http://www.metrobloggen.se/angel4you
Postat av: Patti

Usch.. Nu kom tårarna för mig iaf.

De där du skrev om att du ville höra hennes skratt en gång till eller lukta på henne.

Man ska verkligen ta vara på varje stund med dom som man har nära. Man vet aldrig när det tar slut. Just nu vill ja bara springa bort till mamma å säga att ja älskar henne!! Eller bara ge henne en kram! Usch.. Du e strak, väldigt stark! Massa kramar!

2009-08-30 @ 23:00:58
URL: http://www.metrobloggen.se/FiinGuzzilago

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0