Huset ..

Var nere i huset förut, skulle vattna blommorna då jag inte vill slänga dem. Mamma fullkomligen älskade sina blommor och hade nog närmare 100 blommor. Sen la jag mig ner i mammas säng och pratade med henne. Berättade hur Jesper mår och vad dagis hade sagt om honom och allt positivt som vi upptäcker med Jesper.

Igår kväll babade jag honom och det gick skit bra, jag frågade bara om han ville bada och vipps så hade han hoppat i badkaret och SATT! ner och badade. Fick tag i tvålen och tvålade in sig själv. Han har inte velat bli badad på flera veckor!

Väl nere hos mamma så rensade jag ur skafferiet, hittade lite smått och gott, och en hel del mindre gott. Mamma var inte världs bäst på att slänga saker. Vi hittade en blåbärssylt från 96.. Eller ja den gick ut 96.
Sen lite andra saker som kex och PÄRLSOCKER! Så här ska det bakas bullar i mängder.

Igår tog jag med mig hennes smycken, hon fick ett smyckeset av min pappa när dem var gifta och dem hade hon alltid på sig, så dem ska jag smälta ner till en ring, det är 2 ringar och 2 berlocker. Så det blir 4 st diamanter i den ringen jag tänkte jag skulle göra, och gravera in mammas födelse och hennes bortgångs datum. Hennes guld halsband som hon fick utav mig genom Allers Guldhjärta ska jag skicka med i urnan. Hon ville ha en radio har hon sagt många ggr, för hon tyckte att det skulle bli så tyst annars, och en ficklampa, stackars mamma var mörkrädd.

Nu känns det lite bättre när jag legat i hennes säng och pratat med henne, jag ville att hon skulle veta tat jesper har det kanon här hos oss och vill inte lämna mig när han ska till dagis. Han kramade mig innan han gick! Vad har hänt med honom, han brukar aldrig krama någon ! Förutom Jeanettes mamma då, när carina krama mig så gick Jesper fram och krama henne. Söt unge ! Han förvånar oss mer och mer för varje dag som går nu.

Hämtade även hans keybord och stol, så här ska det rockas loss ikväll...



Så här glad har han inte varit i badet på LÄNGE!!



Kommentarer
Postat av: Lollo

Jag beundrar din styrka. Många varma kramar och tankar till dig och Malin.

2009-08-27 @ 19:01:44
URL: http://lollo83sblogg.blogspot.com/
Postat av: Jeanette

Charmtroll är han!! :) Han e ju bara sååå gooosig!! :) Kraaammmm

2009-08-27 @ 22:12:39
URL: http://www.metrobloggen.se/angel4you

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0