Sorgbearbetning

Ytterligare en dag har gått och jag har fortfarande inte förstått att mamma är borta. Det känns som om hon bara är på sjukhuset fortfarande och att jag kan ringa henne. Men så slår det mig att det går inte ringa henne.
Jag förlorade inte bara min mamma i söndags utan också min bästa kompis. Vi kunde prata om precis allt, jag ringde henne flera ggr om dagen, och hon ringde mig. BAra för att höra vad den ena skulle ha till kvällsmat för att få lite inspiration. Nu när jag gått hemma mammaledig i ett halvår var jag hos mamma varje dag och åt lunch. Vem ska jag nu äta lunch med när Magnus börjar jobba ? Vem ska jag hringa när jag bara vill ha lite inspiration.

Visst jag har massor av vänner , men ingen av dem är ju mamma ! Saknaden är något fruktansvärd stor, men just för tillfället känner jag att mamma skulle varit stolt över mig. Jag klarar mig igenom det och kommer må bra en dag. Det kommer ta några veckor men tillslut kan jag skratta och le som alla andra. Visst är det hemskta tt se att alla andra mår bra och har sina mammor kvar. Men jag fick 26 helt underbara år med min mamma. Aldrig någonsin har vi bråkat, utan hon har bara ställt upp för mig oavsett vad det varit. Nu när hon var sjuk kände jag att nu är det dags att ge tillbaka lite, men inte ens det hann jag, men jag vet att mamma visste att jag älskar henne mest av allt.

Jag vill ge en extra kram till Jeanette som verkligen har ställt upp till 150 % sen mamma gick bort, så fort Magnus hat åkt nånstans så har hon stått vid min dörr och kommit in. Hon var med mig igår när jag gick in i huset, jag trodde verkligen att jag skulle få se mamma ligga i soffan, men ja sanningen kom ikapp mig igen när jag såg hur tomt det var.
Jag kände att mamma tittade på mig för hela huset stod stilla och allt kändes så fridfullt, mamma har det bra där hon är just nu. Hon är med morfar (läs hennes pappa) som har saknat sen han gick bort för nästan exakt 2 år sen.

Tyvärr mamma så fick vi göra oss av med dina katter men jag hoppas innerligt att Fia Lotta är med dig i himmelen och vakar över oss, och att Missan fanns där uppe och vänta på dig.

MAMMA! Du är den bästa av de bästa och jag älskar dig av hela mitt hjärta. Jesper har det underbart här hos oss och vi kommer aldrig släppa honom, hur mkt jobb det än innebär.  Finare människa kommer jag aldrig träffa. Mamma vila ifred och ge mig styrka att komma igång igen. Du är en del av mig för alltid !


Kommentarer
Postat av: Nattan

:( , får tårar i ögonen , du skriver så fint . din mamma är nog riktigt stolt över dej . massa styrke kramar från mej , finns här om du vill ses .. KRAAMAR <3

Postat av: Anonym

Du kan alltid ringa mig om du vill ha någon att äta med lr umgås med.. Än så länge e ja bara i skolan 2 dagar i veckan! Sen e ja ju oxå ensam för det mesta!

Ja finns här för dej! <3

Kram

2009-08-26 @ 23:10:59
Postat av: Jeanette

Det är när något sånt tragiskt händer som man vet vem som är ens riktiga vänner! Jag kommer alltid att stötta dig, det vet du!Jag finns här dygnet runt o du är aldrig ensam! Det kommer att ta tid, sorgearbete tar tid..... det ska ta tid! Vad du/ni än behöver hjälp med så finns jag bara några hus bort!! Kraammmm..... vi ses sen

2009-08-27 @ 08:55:05
URL: http://www.metrobloggen.se/angel4you
Postat av: Maria

Så otroligt fint skrivit av dig till dina älskade mamma... Blev riktigt rörd.. ;(



Du vet vart jag bor gumman.. bara att höra av dig när du känner för det!



Många varma kramar till dig... <3

2009-08-27 @ 10:47:04
Postat av: Conroy

Tänker på er.,.....

2009-08-27 @ 12:49:07
URL: http://wwwww.metrobloggen.se/coonroy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0