Godaste kakorna =)

måste nog vara HALLONGROTTOR!
Mina hallongrottor går alltid hem hos folk, *stolt*.
Kanske för att jag inte gräddar dem så jätte länge utan vill ha dem lite extra
mjuka!

Receptet;

200g margarin
1 ½ dl socker
ca 5dl mjöl.

Hallonsylt /marmelad till fyllningen.

Blanda samman allt, bäst blir det om
margarinet är rumstempererat.
Gör dem till runda bollar eller som mitt
knep, använd en matsked ( måttet matsked inte en vanlig matsked)
Ha en liten skål med mjöl, doppa den i mjölet och lägg en
bit deg i måttet så den fylls. Sen knackar du ut degen. Så blir de perfekt runda =).
Lägg dem sedan i muffinsformar och gör hål för syltet.
Fast jag använder ju hallonmarmelad!
Garanterat mycket godare!

Grädda i ugnen på 175 grader i 8 minuter!

Mumsigt gott !
Lycka till!

Tjing! /SiMaNn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0